Udlej din feriebolig gennem habitat.dk og tjen op til 60.000 kr. skattefrit.


habitat.dk specialiserer sig i serviceret udlejning af sommerhuse og ferieboliger. Vi har flere års erfaring indenfor håndtering af alt fra rengøring, gæstekommunikation, indtægtsstyring og udlejning af din feriebolig.


Kontakt os for en uforpligtende samtale
 

Vi sørger for at udleje din bolig til den bedste markedspris


Vi varetager al markedsføring og udlejning af din bolig. Mere eksponering og markedsrelevante priser betyder mere belægning. Vi er synlige på de største rejseportaler, hvor de fleste gæster booker rejser igennem. Vi lægger også kræfter i at eksponere vores egen booking engine. Direkte reservationer betyder kommissions-fri indtjening til dig.
Vi fastlægger og justerer den bedste pris baseret på markedsbehovet. Jo bedre vi er til vores arbejde, jo mere tjener vores samarbejde hinanden.
Vi sætter fokus på blackout dates, hvor vi før har bevist vi kan nå 50% fortjeneste oveni normale sæsonpriser. Det synes vi er sjovt.

 
 

Så enkelt er det

 
Udlej din feriebolig

Samarbejde

Vi udformer i fællesskab en samarbejdsaftale, som begge parter godkender før samarbejdet påbegyndes.
Udlej din feriebolig

Onboarding og salg

Vi eksponerer din bolig på vores salgskanaler og prissætter efter den bedste markedspris.
Udlej din feriebolig

Ophold

Vi sørger for den løbende dialog med gæster før, under og efter endt ophold. Du kontaktes aldrig af gæster.
Udlej din feriebolig

Indtjening

Du modtager alle udbetalinger, og vi sender en månedlig opgørelse med faktura på vores omkostninger.

Spørgsmål og svar

1Hvad er min bindingsperiode?
Bindingsperioden er fleksibel, dog minimum 3 måneder.
2Hvordan må jeg bruge mit feriehjem, når jeg udlejer?
Du må bruge feriehjemmet som du ønsker dog på bekostning af din egen indtjening, og hvis der er ledighed. Du skal sørge for at informere os, så vi ikke sælger ud i perioden.
3Hvordan bliver min bolig rengjort?
Vi samarbejder med rengøringsvirksomheder, der er lokale og kender dit område. Det sikrer, at din feriebolig står klar hver gang nye gæster ankommer.
4Hvad sker der, hvis gæster mister nøglen
Dette vil ikke ske. Vi benytter elektroniske kodelåse, det nemt og enkelt tillader gæster at tjekke ind og ud af ejendommen. Dette betyder ingen mistede nøgler.
5Hvordan afregnes forbruget i hjemmet?
Du betaler umiddelbart selv for gæsternes forbrug af vand, varme, el osv. Dette tager vi i betragtning ift. udlejningsprisen.
6Hvordan er mit hjem sikret?
Gæster tilkøber egne forsikringer til deres rejse, og vi screener gæster på forhånd. Vi har strikse husregler og ved overtrædelser opkræver vi erstatning fra gæsterne.
7Hvordan sikres det, at der er nok belægning i min feriebolig?
Vi er synlige på alle store OTA’er, egne kanaler og prisjusterer efter markedsbehovet. Vi arbejder dermed på boligens eksponering, og med god eksponering kommer belægningen.
8Hvordan sikres det, at jeg får den optimale indtjening?
Vores administrationsgebyr stiger i takt med at vi sælger for en bedre pris. Det er vores motivation for at gøre vores arbejde godt. Derudover prisjusterer vi ift. markedsbehovet og øger indtjening på blackout dates. Vi har før bevist vi kan indhente mere end 50% oveni fuldprisen.
9Hvad står jeg tilbage med efter alle udgifter?
Når vi udlejer dit sommerhus opkræver vi en beboelsespris for gæstens periode, og et rengøringsgebyr der går ubeskåret til den ansvarlige rengøringsvirksomhed. Ved bookinger gennem OTA'er som Booking.com og Airbnb tager disse platforme kommission op imod 15% inkl moms af den samlede bruttofortjeneste (beboelsesprisen og rengøringsgebyret). Ved direkte bookinger gennem habitat.dk er alle bookinger kommissionsfrie. habitat.dk tager et administrationsgebyr på 20% ex. moms af beboelsesprisen og rører derfor ikke rengøringsgebyret.
10Hvordan ved jeg, at det er en god forretning for mig?
Vi laver løbende rapporteringer så du kan se din ejendoms sundhed. Derudover får du selv et login til vores channel manager.

Lad os tage en uforpligtende samtale om din feriebolig