1Hvad er min bindingsperiode?
Bindingsperioden er fleksibel, dog minimum 3 måneder.
2Hvordan må jeg bruge mit feriehjem, når jeg udlejer?
Du må bruge feriehjemmet som du ønsker dog på bekostning af din egen indtjening, og hvis der er ledighed. Du skal sørge for at informere os, så vi ikke sælger ud i perioden.
3Hvordan bliver min bolig rengjort?
Vi samarbejder med rengøringsvirksomheder, der er lokale og kender dit område. Det sikrer, at din feriebolig står klar hver gang nye gæster ankommer.
4Hvad sker der, hvis gæster mister nøglen
Dette vil ikke ske. Vi benytter elektroniske kodelåse, det nemt og enkelt tillader gæster at tjekke ind og ud af ejendommen. Dette betyder ingen mistede nøgler.
5Hvordan afregnes forbruget i hjemmet?
Du betaler umiddelbart selv for gæsternes forbrug af vand, varme, el osv. Dette tager vi i betragtning ift. udlejningsprisen.
6Hvordan er mit hjem sikret?
Gæster tilkøber egne forsikringer til deres rejse, og vi screener gæster på forhånd. Vi har strikse husregler og ved overtrædelser opkræver vi erstatning fra gæsterne.
7Hvordan sikres det, at der er nok belægning i min feriebolig?
Vi er synlige på alle store OTA’er, egne kanaler og prisjusterer efter markedsbehovet. Vi arbejder dermed på boligens eksponering, og med god eksponering kommer belægningen.
8Hvordan sikres det, at jeg får den optimale indtjening?
Vores administrationsgebyr stiger i takt med at vi sælger for en bedre pris. Det er vores motivation for at gøre vores arbejde godt. Derudover prisjusterer vi ift. markedsbehovet og øger indtjening på blackout dates. Vi har før bevist vi kan indhente mere end 50% oveni fuldprisen.
9Hvad står jeg tilbage med efter alle udgifter?
Når vi udlejer dit sommerhus opkræver vi en beboelsespris for gæstens periode, og et rengøringsgebyr der går ubeskåret til den ansvarlige rengøringsvirksomhed.
Ved bookinger gennem OTA'er som Booking.com og Airbnb tager disse platforme kommission op imod 15% inkl moms af den samlede bruttofortjeneste (beboelsesprisen og rengøringsgebyret).
Ved direkte bookinger gennem habitat.dk er alle bookinger kommissionsfrie.
habitat.dk tager et administrationsgebyr på 20% ex. moms af beboelsesprisen og rører derfor ikke rengøringsgebyret.
10Hvordan ved jeg, at det er en god forretning for mig?
Vi laver løbende rapporteringer så du kan se din ejendoms sundhed. Derudover får du selv et login til vores channel manager.